Delen

AccountView - Back-up maken en terugzetten

Uitleg over het maken van een back-up in AccountView

Back-up van een administratie maken:

  1. Draai het script van de betreffende klant

  2. Open AccountView

  3. Ga naar Bestand > Administraties

  4. Selecteer de administratie (maar open deze niet!) welke je wilt back-uppen

  5. Klik nu op Document > Administratie Distribueren > Administratie Meenemen

Nu opent dit venster

5. Selecteer altijd 'Naar map' en klik op Volgende

Locatie selecteren

6. Klik op de map knop en selecteer een locatie
De locatie moet altijd op de H:-schijf zijn in de map documenten.
Bijvoorbeeld: H:/Documenten/back-up/2021
Bestaat de backup map niet dan mag je deze aanmaken.

7. Klik weer op Volgende en daarna Voltooien
8. De back-up is nu gemaakt

Back-up map

Als je nu via Windows verkenner de map opent dan zie je dat er 4 bestanden in de map zijn gekomen.
Dit is de back-up.

Back-up terugzetten:

  1. Start het klantenscript

  2. Open AccountView

  3. Ga naar Bestand > Administraties en selecteer de betreffende administratie (maar open deze niet!)

  4. Klik nu op Document > Backup > Administratiebackup terugzetten

  5. Klik op de map knop om de map waarin de back-up staat te selecteren

Map selecteren

5. Klik op Volgende en klik vervolgens op Terugzetten

6. Hierna krijg je de vraag Alsnog doorgaan, klik nu op Ja

De back-up is nu teruggezet

Soms kan het voorkomen dat hierna de administratie georganiseerd moet worden.
Bijvoorbeeld omdat de boekhouder een andere versie van AccountView heeft.

Gerelateerde artikelen

autoflex9