Herinnering of aanmaning versturen vanuit Autoflex
De volgende onderwerpen worden hieronder besproken:
Overzicht openstaande posten
Openstaande posten |
---|
Voor een overzicht van de openstaande posten ga je naar Bestand → Betalingen → Aanmaningen |
Afdrukken of mailen van herinnering/aanmaning
Print aanmaningen |
---|
Wanneer je klikt op de knop afdrukken / emailen dan zullen klanten waarbij ‘Facturen via email’ is aangevinkt een herinnering / aanmaning per e-mail ontvangen, voor de andere klanten wordt het afgedrukt. Er wordt alleen een document gemaild in PDF formaat wanneer er een e-mail adres is ingesteld bij de klant, hierbij wordt eerst gekeken naar het administratie e-mail adres, indien deze niet is ingevuld dan wordt het zakelijke of privé e-mail adres gebruikt. |
Stamgegevens debiteur |
---|
Bij de stamgegevens van de debiteur geef je aan dat de klant facturen en herinneringen/ aanmaningen per mail wil ontvangen. |
Instellingen om te mailen
Het mailen werkt alleen wanneer dit is ingesteld. Bij de Extra → Opties op het tabblad “Email / Outlook” moet dit zijn ingesteld. Ook kan hier de werking worden getest. Voor meer informatie zie https://docs.autoflex9.nl/wiki/x/Z4DTK
Sjabloon maken
Via Systeem / Facturering / Email sjablonen kan een nieuw sjabloon gemaakt worden als deze nog niet aanwezig is. In het sjabloon kan je bijvoorbeeld de verwijzingen gebruiken:
Beste [VOORNAAM],
Tot op heden blijf je in gebreke met de betaling van de onderstaande factuur, waarvan de betalingstermijn inmiddels ruimschoots is verstreken:
Tweede herinnering:
Factuurnummer: [FACTUURNUMMER]
Factuurdatum: [FACTUURDATUM]
Openstaand bedrag: € invullen
Voor deze factuur is je eerder al een betalingsherinnering gezonden. Desondanks is betaling nadien uitgebleven.
Mocht de betaling inmiddels hebben plaatsgevonden, dan kun je deze brief als niet verzonden beschouwen.
[HANDTEKENING EMAIL]
Gerelateerde artikelen